Норми наголошування у фаховій діяльності вчителя літератури: вимова іменників

Автор(и)

  • А. Кузнєцова старший викладач кафедри теорії й методики мовно-літературної та художньо-естетичної освіти, Миколаївський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти, Україна

DOI:

https://doi.org/10.33989/3083-6387.2025.1.329217

Ключові слова:

наголос, фахова діяльність вчителя літератури, норми наголошування

Анотація

Заклад освіти є важливим осередком розвитку мовленнєвої / державомовної компетентності учнів та учениць, формування їхньої українськомовної стійкості. Учителі-словесники чи не найактивніше долучаються до цього, тому професійне мовлення цих педагогів має бути на високому рівні, адже вони є взірцями грамотності для всіх учасників освітнього процесу.
Норми наголошування як складник орфо-епічної діяльності вчителя-філолога визначають якість усної форми його фахового мовлення. Дотримання їх сприяє формуванню мовної культури здобувачів освіти. Учитель літератури є прикладом для наслідування, адже саме він навчає дітей правильної мови та виразного читання, що є необхідним не лише для навчання, а й для успішної соціалізації учнів.

Посилання

Орфоепічний словник: Близько 40 000 слівb/ укл. М. І. Погрібний. — Київ : Рад. школа, 1984. — 630 с.

Опубліковано

2025-05-12

Як цитувати

Кузнєцова, А. (2025). Норми наголошування у фаховій діяльності вчителя літератури: вимова іменників. Літературна освіта: теорія, методика, практика, (1), 65–68. https://doi.org/10.33989/3083-6387.2025.1.329217

Номер

Розділ

Професійнемовлення вчителів