Театральна педагогіка як засіб формування компетентних учнів-читачів. Робочі аркуші з літератури для семикласників

Автор(и)

  • Л. Дмитрієва учитель зарубіжної та української літератури, учитель-методист, Миколаївський ліцей № 58 Миколаївської міської ради Миколаївської області, Україна

DOI:

https://doi.org/10.33989/3083-6387.2025.1.329215

Ключові слова:

театральна педагогіка, робочі аркуші, учні, читачі

Анотація

Мета пропонованої розвідки полягає у визначенні основних шляхів упровадження технології театральної педагогіки в національній школі на прикладі досвіду першого і поки єдиного на півдні України кабінету-театру на базі Миколаївського ліцею № 58. У фокусі дослідженняb— практика інтегральної роботи на уроках літератури у зв’язку з театральним мистецтвом. Завданнями статті є: 1) виявити стратегії роботи із семикласниками над жанрово варіативним художнім матеріалом засобами театралізації; 2) схарактеризувати основні труднощі й національні особливості в реалізації принципів театральної педагогіки у школі; 3) запропонувати практично апробовані схеми методичних моделей типу робочого аркуша з літератури.

Посилання

Безсонова О. Соціо-ігрова взаємодія: загравання чи природний розвиток? URL: https://jmil.com.ua/fi les/dv_2018-9/dv2018-09_p10.pdf (дата звернення: 29.12.2024).

Вітченко А. О. Удосконалення літературного розвитку школярів 5—7 класів засобами театрального мистецтва : автореф. дис. канд. пед. наук : 13.00.02 / Ін-т педагогіки АПН України. Київ, 2001. 16 с. : рис. 3. Комаровська О. А. Театр і школа: виховують однодумці : кн. [для вчителів та батьків]. Ніжин : Аспект-Поліграф, 2006. 92 с.

Левчук Ю. О. Драматичний етюд: до проблеми жанру. Науковий вісник Волинського національного університету ім. Лесі Українки / Волин. нац. ун-т ім. Лесі Українки ; [редкол. : М. В. Моклиця та ін.]. Луцьк, 2012. № 13 (238) : Філологічні науки. Літературознавство. С. 81—86.

Прач В. С. Драмогерменевтика для учнів-гуманітаріїв. Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 3 : Фізика і математика у вищій і середній школі. 2011. Вип. 8. С. 90—95. URL: http://www.irbis-nbuv.gov.ua/cgi-bin/irbis_nbuv/cgiirbis_64.exe?I21DBN=LINK&P21DBN=UJRN&Z21ID=&S21REF=10&S21CNR=20&S21STN=1&S21FMT=ASP_meta&C21COM=S&2_S21P03=FILA=&2_S21STR=Nchnpu_3_2011_8_15 (дата звернення: 29.12.2024).

Терещук Г. Надпотужна терапія. Радіо Свобода. 2022. 12 лист. URL: https://www.radiosvoboda.org/a/teatr-viyna-tyl-okupatsiya/32124479.html (дата звернення: 29.12.2024).

Формування інтерпретаційної компетенції старшокласників засобами драматичного мистецтва. Всесвітня література в середніх навчальних закладах України, 2006. № 5. С 21—27.

Шахрай В. М. Організація театрально-ігрової діяльності школярів як засобу їх соціального розвитку в процесі навчання. Рідна школа. 2012. № 1—2. С. 33—38.

Шуляр В. І. Модель оцінювання досягнень учнів-читачів : навчально-методичний посібник.b— Миколаїв : Центр редакційно-видавничої діяльності МОІППО. — 2024. — 80 с. — (Серія «Методика літератури, умотивована любов’ю»).

Опубліковано

2025-05-12

Як цитувати

Дмитрієва, Л. (2025). Театральна педагогіка як засіб формування компетентних учнів-читачів. Робочі аркуші з літератури для семикласників. Літературна освіта: теорія, методика, практика, (1), 56–64. https://doi.org/10.33989/3083-6387.2025.1.329215

Номер

Розділ

Література і театр